Mediteranska dijeta

'Mediteranska prehrana smatra se zlatnim standardom pravilne prehrane, povezuje se sa smanjenjem stope smrtnosti i obolijevanja od kroničnih bolesti, a posebno ima koristan učinak na zdravlje srca i krvnih žila...'




Datum objave: Ponedjeljak, 14. lipnja 2010.
Preuzeto: Jutarnji.hr | Slika: Mediteranska dijeta
Mediteranska dijeta

Mediteranska dijeta

Mediteranska dijeta pomaže djeci oboljeloj od astme?

MEDITERANSKA DIJETA bogata voćem, povrćem i orašastim plodovima može pomoći u prevenciji astmatičnih napadaja i ostalih simptoma alergije - zaključili su istraživači studije koja je provedena na 700 djece na Kreti.

Utvrdili su da stanovnici mediteranskih zemalja jedu hranu bogatiju maslinovim uljem, osam od deset djece jede svježe voće, a više od dvije trećine jede svježe povrće barem dva puta dnevno. Takva prehrana, smatraju istraživači, pridonosi smanjenju "sviranja u prsima", alergijskog rinitisa i astme, kronične upalne bolesti dišnog sustava koja bilježi porast oboljelih u zapadnim zemljama.

U Hrvatskoj od astme boluje više od 200.000 osoba, a u svijetu je više od 300 milijuna astmatičara. U djece je ona najčešća nezarazna kronična bolest. Uzroci astme još ni danas nisu sasvim poznati, no mnogi istraživači pokušavaju utvrditi poveznicu između bolesti, načina života i prehrane. Tako su američki znanstvenici, nakon analize sedam studija na 330.000 ispitanika, utvrdili da na svaku osobu s astmom normalne težine dolazi 1,5 astmatičara s viškom kilograma.

Također je utvrđeno da pretile osobe imaju dvostruko veće izglede da će patiti od astme, u odnosu na osobe s normalnom tjelesnom težinom. Iako nije znanstveno utvrđeno na koji način prevelika tjelesna masa povećava rizik za astmu, liječnici su suglasni da kontrola tjelesne težine znači manje bolesnu osobu koja ima kvalitetniji život, pa tako i astmatičari, ako žele bolji život, kilograme trebaju svesti na normalu.

Je li pri tome rješenje baš mediteranska dijeta koja se bazira na manje obilnim obrocima, propisuje maksimalne dnevne količine pojedinih namirnica za pripremu obroka, jede se puno voća i povrća uz veliku zastupljenost začina, manje je bitno. No, mediteranska prehrana je, dokazano, dobar putokaz za dugovječniji život jer su Mediteranci među osobama koje imaju najduži životni vijek.

- Mediteranska prehrana smatra se zlatnim standardom pravilne prehrane, povezuje se sa smanjenjem stope smrtnosti i obolijevanja od kroničnih bolesti, a posebno ima koristan učinak na zdravlje srca i krvnih žila - navode nutricionistkinje Darija Vranešić i Iva Alebić, u popularnu vodiču kroz zdravu prehranu "Hrana pod povećalom".

Dr. sc. D. Vranešić navodi da se i prehrana astmatičara treba temeljiti na svježem povrću i voću, orašastim plodovima i sjemenkama jer pokazuju višestruke koristi za zdravlje.

Mediteranska dijeta
Mediteranska dijeta
Mediteranska dijeta

Facebook komentari

Indeks A - Ž

A

B

C

Ć

C

Č

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

R

S

Š

T

U

V

Y

Z

Ž