Unos kalorija dnevno

'Dokazano je da ljudi i životinje niže tjelesne temperature žive dulje, baš kao i oni s nižom razinom inzulina...'




Datum objave: Četvrtak, 15. srpnja 2010.
Preuzeto: Jutarnji.hr | Slika: Unos kalorija dnevno
Unos kalorija dnevno

Unos kalorija dnevno

Tko želi dulje živjeti morat će smanjiti unos kalorija

SMANJEN UNOS kalorija može produljiti život, izvijestili su znanstvenici u najnovijem broju časopisa Američke liječničke udruge nakon prvih ispitivanja.

- I prije je postojalo mnogo dokaza koji su pokazivali da smanjen unos kalorija produljuje život u nekoliko životinjskih vrsta, no dosad nije bilo dokaza da isto vrijedi i za ljude - rekao je jedan od autora istraživanja Eric Ravussin sa sveučilišta Louisiana. - Ovo je prvi korak u istraživanju utjecaja smanjenog unosa kalorija na ljude.

Pokus za oba spola

Ravussin i njegovi kolege uključili su u šestomjesečno istraživanje 48 zdravih muškaraca i žena prekomjerne težine (ali ne i pretilih) koje su podijelili u četiri skupine. Kontrolna skupina dobivala je uobičajenu prehranu. Drugoj skupini unos kalorija smanjen je za 25 posto. Treća skupina dobivala je 12,5 posto manje kalorija od kontrolne i za 12,5 posto joj je vježbom povećana potrošnja kalorija. Posljednja skupina dobivala je u početku samo 890 kalorija na dan, a zatim joj je unos kalorija povećan kako bi zadržala 15-postotni gubitak težine.

Markeri dugovječnosti

Nakon šest mjeseci pacijenti iz kontrolne skupine izgubili su jedan posto težine, iz druge i treće izgubili su u prosjeku 10 posto težine, dok su pacijenti iz zadnje skupine izgubili gotovo 14 posto težine.

Uz to, kod svih pacijenata kojima je smanjen unos kalorija primijećena je niža razina inzulina i niža tjelesna temperatura.

- Tjelesna temperatura i inzulin u krvi markeri su dugog života - rekao je Ravussin. - Dokazano je da ljudi i životinje niže tjelesne temperature žive dulje, baš kao i oni s nižom razinom inzulina. Osim toga, kod pacijenata kojima je smanjen unos kalorija primijećeno je manje oštećenja DNK.

- Prema jednoj od mnogih teorija sa starenjem se povećava broj oštećenja DNK, tj. uništenja genetskih informacija - kod pušača je, primjerice, primijećeno više oštećenja DNK - rekao je Ravussin. - Znači, smanjen unos kalorija smanjuje oštećenja DNK, a to je posve nova informacija za ljude.

Unos kalorija dnevno
Unos kalorija dnevno
Unos kalorija dnevno

Facebook komentari

Indeks A - Ž

A

B

C

Ć

C

Č

D

E

F

G

H

I

J

K

L

M

N

O

P

R

S

Š

T

U

V

Y

Z

Ž